Svorį numesti dažniausiai nėra neįgyvendinamas iššūkis, reikia tik tinkamos motyvacijos ir kalorijų apribojimo. Sunkiau atsikratyti papildomų kilogramų sveikai arba bent jau nežalojant savo sveikatos, o dar sudėtingiau išlaikyti pasiektą rezultatą.

Sveikos gyvensenos ir mitybos specialisto Artūro Sujetos patarimai, ką daryti, kad sėkmingai nukritę kilogramai nesugrįžtų:

  1. Suformuokite sveikos gyvensenos įpročius.
  2. Siekite, kad nauji įpročiai taptų gyvenimo būdu.
  3. Neužmikite ant laurų – pasiektas svoris nėra galutinis jūsų tikslas.
  4. Išsikelkite naujų iššūkių – didinkite sporto krūvį, stiprinkite raumenis, dalyvaukite mėgėjiškose sporto varžybose, užsiimkite aktyvia veikla.

Sujeta taip pat vardija tipines klaidas, dėl kurių svoris sugrįžta, dažnai ir su kaupu:

Pirma – staigus raumeninės masės prieaugis ir riebalinio audinio „atsistatymas“. Kalbant paprasčiau, jei pradėjote kilnoti svarmenis, vartoti maisto papildus, pasiekėte gerų rezultatų ir priaugote vieną kitą raumenų kilogramą, nenustokite sportuoti arba nepradėkite valgyti bet ko. Priaugsite daug riebalų, jie kaupsis ant raumenų, taip apkrausite savo kūną ir vietoj ankstesnių 70 kg sversite 80 kg ir daugiau.

Antra – 5 valgymų per dieną režimo nepaisymas. Dažnai žmonės nustoja laikytis valgymo režimo – užkandžiauja dažnai, galvoja, kad visos kalorijos sudegs sporto salėje. Tai klaida. Net ir pats geriausias sportas neduos rezultatų, jei valgydami pamiršite saiką ir dar pasirinksite prastą maistą.

Trečia, bet taip pat labai svarbi klaida – sporto pertraukos. Pailsėti nuo fizinės veiklos galite sąmoningai – kai atostogaujate, sergate, patyrėte traumą ir sveikstate po jos. Tačiau jei savo noru arba dėl sveikatos problemų ilsitės nuo sporto, prisiminkite – valgyti reikia, bet svarbu vartoti mažiau angliavandenių. Jie turėtų būti ribojami esant mažam fiziniam aktyvumui.