Rūdiškėse gyvenanti, Trakuose buhaltere dirbanti Neringa buvo sukaupusi ne tik nemažai nereikalingų kilogramų, bet ir turėjo daug nesėkmingos lieknėjimo patirties. Nors jauna moteris numesdavo svorio, vėliau jis grįždavo bumerangu. Laikydamasi „Nutriless“ lieknėjimo plano Neringa be kančių numetė 7 kg. Tačiau labiausiai ją džiugina išsiugdyti nauji sveikos mitybos įpročiai, kurie padeda ir svorį mažinti, ir jį kontroliuoti.

Neringos dosjė:

Amžius – 37 metai;

Ūgis – 178 cm;

Svoris – 96,1 kg; po 3 savaičių – 89 kg;

Fizinis aktyvumas – 2 kartus aerobikos treniruotės, 2-3 pasivaikščiojimai su šiaurietiškomis lazdomis;

Diagnozė – nutukimas; po 3 savaičių – antsvoris.

Tikslas – netekti 10 kg riebalinio audinio, bendro svorio – 20 kg.

Ankstesnis lieknėjimas – žalingas

Prieš dešimtmetį Neringa buvo pasiekusi net 102 kg svorį, tuomet per 8 mėnesius jai pavyko atsikratyti 22 kg.

Neringa – fiziškai aktyvi. Tačiau dietologijos klinikoje „Dietos sistema“ atlikta kūno sudėties analizė jaunai moteriai nepalanki: anot gydytojos dietologės doc. Editos Gavelienės, nors Neringos KMI rodo nutukimo pradžią, riebalinio audinio kiekis lemia reikšmingo laipsnio nutukimo diagnozę.

Anot gydytojos, kūno sudėties analizė rodo, kad buvę Neringos lieknėjimai padarė meškos paslaugą. „Netekdama svorio visuomet prarandate ir riebalinį, ir raumeninį audinį, bet jeigu negalite tęsti lieknėjimo programos ar sveikos gyvensenos, svoris pradeda atauginėti, ir tai vyksta riebalinio audinio sąskaita, – aiškino doc. E. Gavelienė. – Matau, kad buvę lieknėjimai Neringos kūne padidino vidinių riebalų kiekį“. To pasekmė – 52 metų metabolinis amžius, nustatomas pagal nereikalingų audinių kiekį.

Gydytojos verdiktas Neringai – netekti mažiausiai 10 kilogramų riebalinio audinio, tam reikia numesti dvigubai daugiau bendro svorio. 20 kg mažesnis svoris turėtų būti moters tikslas, kurį vėliau reikėtų išlaikyti.

Pasiekus rekomenduojamą svorį, pasak doc. E. Gavelienės, Neringos kasdienybėje neturės būti vietos kančiai ar draudimams. „Galėsite švęsti šventes, galbūt labiau atsipalaiduoti per atostogas, bet joms pasibaigus, reikės grįžti prie įprasto režimo ir porcijų dydžių, – kalbėjo ji. – Nereikia užmiršti, kad maistas – tai ne vien kalorijos ir maistinės medžiagos, bet ir emocija. Supraskite nutukimo gydymą ne kaip varžymą, o kaip faktą, kad laikytis tam tikro režimo, tam tikro maisto kiekio reikia mano kūnui. Negalite į galvą dėtis minčių, kad man niekada kažko bus negalima“.

„Tiesiog skrendu“

Anot Neringos, lieknėjant sunkesnės buvo tik trys pirmosios dienos, kai reikėjo vartoti vien labai mažo kaloringumo produktus. Tačiau sparčiai mažėjantys svarstyklių parodymai, gera savijauta ir nuotaika motyvavo. Tad likusios kelios savaitės vien su labai mažo kaloringumo produktais, vėliau valgant įprastą maistą, tik mažesnio kaloringumo ir mažesnėmis porcijomis, tiesiog formavo sveikos mitybos įpročius.

„Dabar laikausi mitybos režimo, valgau tikrai mažesnėmis porcijomis, – vos per 3 savaites įvykusius pokyčius vardija Neringa. – Savijauta visiškai kitokia, lengviau laiptais lipu, ką ten lengviau – tiesiog skrendu“. Neringa nuo 96 kg sulieknėjo iki 89. Rezultatas: moteris džiaugiasi ne tik laisvėjančiais drabužiais, bet ir lygesne bei skaistesne veido oda.

Anot E. Gavelienės, tai ir svarbiausia, kad Neringa išmoko valgyti, ką nori, drauge išlaikydama tam tikras taisykles – valgymo reguliarumą, porcijų dydį, išvengdama nereikalingų užkandžiavimų.

Be to, fiziškai aktyvi jauna moteris vaikšto su šiaurietiškomis lazdomis, porą kartų per savaitę lanko aerobikos treniruotes. „Sportas reikalingas ne svorio mažinimui, o kūno tonuso palaikymui, – sako E. Gavelienė. – Tik žinokite, kad jei dėl kokių nors priežasčių praleidžiate treniruotę, bent minimalų krūvį tą dieną privalote turėti“.

Tirpo vien riebalai

Vertindama Neringos kūno sudėties analizę po lieknėjimo etapo, gydytoja dietologė džiaugėsi puikiomis lieknėjimo tendencijomis. „7 kilogramai nukrito praktiškai riebalinio audinio sąskaita“, – pastebi ji. Nors Neringos metabolinis amžius kol kas nemažėja, anot E. Gavelienės, ne viskas iš karto – sumažės ir jis.

„Blogiausias dalykas – svorio grįžimas, – perspėja E. Gavelienė. – Jis prasideda nutraukus tai, ką esate pradėjusi. Todėl pasiekus norimą svorį, turite stengtis, kad jis nepadidėtų daugiau negu 2 kilogramais“.

Gydytoja dietologė sako, kad galvą reikia atpalaiduoti tiek, jog žinotume: šventes švęsti galime, kaip galime paragauti ir ne vien sveikai mitybai atstovaujančių patiekalų. Svarbu pirmenybę teikti tiems produktams, kurie yra būtinųjų maistinių medžiagų šaltinis. „Bet galima rinktis ir maistą, kuris suteikia emociją, – nedraudžia E. Gavelienė. – Tuomet reikia mėgautis, kaltės jausmo neprisileisti artyn, svarbu, kad tai nevyktų dažniau negu kartą per savaitę“.

Dar viena pagalba švenčių metu – vandens stiklinė. Vanduo padeda įsisavinti maistą, šiek tiek provokuoja sotumo jausmą.