Vilnietis Tomas per tris savaites neteko 7 kilogramų. Tai įspūdingas skaičius, tačiau dar labiau vyrą džiugina faktas, kad jo metabolinis amžius nuo 51 metų sumažėjo net iki 36-erių.

Tomo dosjė:

Amžius – 39 metai;

Ūgis – 177 cm;

Svoris – 89,5 kg, po 3 savaičių – 82 kg;

Fizinis aktyvumas – sezono metu per mėnesį dviračiu nuvažiuoja 1 000 km;

Diagnozė – antsvoris;

Metabolinis amžius – 51 metai, po 3 savaičių – 36 metai;

Tikslas – netekti 5 kg riebalinio audinio, bendro svorio – 10 kg.

Numesti lengva, sunku numesti teisingai

Vilnietis Tomas 15 metų dirbo virtuvės šefu, o prieš penkerius metus pradėjo domėtis dviračiais, atidarė dviračių parduotuvę. Ir dabar jis kartais sudarinėja valgiaraščius restoranams, mėgsta gaminti šeimai ir draugams. Tad ant Tomo kasdienio stalo – dažniausiai kokybiškas, ypač estetiškai patiekiamas maistas. Vyras mėgsta dažnai užkandžiauti, negali gyventi be saldumynų.

Aiškintis, kodėl nors KMI rodytų antsvorį, tačiau riebalinio audinio procentas įmeta jį į nutukimo pradžią, o metabolinis jo amžius – net 51 metai, Tomas vyksta pas gydytoją dietologę doc. E. Gavelienę. Gydytoja komentuoja, kad fiziologinę kūno sudėtį Tomas iškreipė tuo etapu, kai paauglystėje raumenų masę didino užsiiminėdamas kultūrizmu ir papildomų produktų pagalba. Doc. E. Gavelienės nuomone, priešingu atveju Tomo kūne dabar būtų mažesnis riebalinio audinio procentas.

Kūno masės analizė parodė, kad Tomui reikėtų netekti maždaug 5 kg riebalinio audinio arba maždaug 10 kg bendro svorio. Doc. E. Gavelienė pastebi, kad Tomo akiratyje – ne tik svorio mažinimas, bet ir mintys apie intensyvias treniruotes ir dalyvavimą varžybose. „Šiame etape treniruočių nutraukti nereikia, valandą ramiu pulsu minti dviratį galima, tačiau svarbu stebėti savo savijautą“, – rekomenduoja ji.

Vyrui atrodo labai lengva atsikratyti kelių kilogramų – pakanka susiimti, pasilaikyti grikių dietos ir poros kilogramų kaip nebūta. „Numesti lengva, sunku numesti teisingai, – atremia gydytoja dietologė. – Jeigu metodas nesubalansuotas, jūs numetate raumenyną, o riebalinį audinį paliekate“. Todėl, anot jos, svorį mesti tinka „Nutriless“ produktai, kurių sudėtyje subalansuotos maistinės medžiagos leidžia tikėtis, kad kris ir riebalinis audinys. „Jeigu tik kūnas pajaučia kokių nors maistinių medžiagų deficitą, riebalai kaip geriausias energijos substratas kūno iš karto saugomi“, – perspėja doc. E. Gavelienė.

Tomo kraujo tyrimai rodo padidėjusį cholesterolio kiekį. Viena iš priežasčių, anot gydytojos dietologės, gali būti vyro labai mėgstamos jūros gėrybės. „Jose yra daug cholesterolio, kuris žmogaus organizme augina blogąjį cholesterolį“, – pabrėžia E. Gavelienė.

Mėsa toookia skani

„Dabar jau jaučiuosi gerai, – kad sunkiau buvo tik pačioje lieknėjimo pradžioje prisipažįsta Tomas. – Per tris savaites įpratau, kad yra tam tikra sistema, išmokau jos laikytis“. Pirmieji įspūdžiai, paragavus įprasto maisto po 10 dienų, konkretūs: „Pradėjau mėgautis maistu. Valgau nedidelį gabalėlį mėsos, ir ji toookia skani“.

„Pirmas tris dienas buvo nelengva, – paprašytas atvirai pasakoti apie savo savijautą pirmojo etapo metu prisipažįsta Tomas. – Ir šeima, ir kolegos pastebėjo, kad buvau piktas kaip vilkas“. Nors laikantis labai mažo kaloringumo „Nutriless“ dietos intensyvus fizinis krūvis nerekomenduojamas, Tomas treniruočių nutraukti nenorėjo. Todėl papildomai vartodavo sportuojantiems skirtų „Maxim“ batonėlių.

Nors Tomas labai džiaugiasi pasiektu rezultatu – nukritusiais 7 kg, – vis dėlto prasitaria, kad norėtų numesti dar šiek tiek svorio. Anot E. Gavelienės, 80–82 kg Tomui būtų kraštutinė riba, o šiuo metu pasiektas 82 kg svoris yra idealus svoris fiziškai aktyviam vyrui. Tomas aktyviai propaguoja dviračių sportą, dalyvauja varžybose, sezono metu per mėnesį numina 1 tūkst. kilometrų.

„Baltyminiu maistu išsaugojote raumenų kiekį, – Tomo pasiekimus komentuoja gydytoja dietologė. – Riebalinio audinio kiekis dabar yra ties viršutine normos riba, o tai puikus rodiklis, vandens geriate pakankamai, raumenų masę turite sveiką. Net metabolinis amžius įspūdingai sumažėjo 15 metų“.

Anot E. Gavelienės, Tomui svarbiausia išlikti procese, kuriame jis yra: valgymo režimas, porcijų dydis, fizinis aktyvumas, išgeriamo vandens kiekis neturėtų keistis. „Bent 3 kartus valgyti privalote. 4 – neblogai, 5 – puiku, jei ilga diena, galima valgyti ir 6“, – pataria ji.

Tomui rūpi, ar gali vakarienę valgyti 9 val. vakare. „Taip, jei iki miego dar turite 2 valandas“. Gydytojos leidimas valgyti daug daržovių ir mėsos vyrui taip pat patinka. Makaronus fiziškai aktyviems ji rekomenduoja rinktis pusryčiams ir pietums, o vakarienei sportuojantys turėtų rinktis daugiau baltymų turinčius patiekalus. Be to, būtina vartoti papildomai mineralų papildų – magnio ir kt.

Kad visi mes žmonės, liudija ir dar vienas Tomo prisipažinimas: „Savaitgalį turėjome svečių. Išsikepėme mėsyčių, o kitą dieną svarstyklės pusę kilogramo ir pridėjo. Bet grįžau prie suplanuoto meniu ir viskas grįžo į vėžes, prie kurių vis labiau imu įprasti“.