Žemiau rasite populiauriausių dietų palyginimą parengtą pagal healthline.com informaciją. Primename, kad laikantis bet kurios dietos mityba privalo būti įvairi ir subalansuota – joje negali trūkti kasdien organizmui reikalingų maistinių medžiagų: baltymų, skaidulų, vitaminų ir mineralų. Daugiau informacijos, kaip nealinti savo organizmo laikantis dietos rasite mūsų mitybos ir specialistų patarimų skiltyse.

 

Ketogeninė dieta

Laikantis ketogeninės dietos (keto dieta) atsisakoma visų produktų, kurie savo sudėtyje turi angliavandenių. Tokiu būdu stengiamasi visiškai atsisakyti angliavandenių vartojimo. Dietos metu deginami kūne susikaupę arba su maistu gaunami riebalai.

Laikantis ketogeninės dietos, dažnai suvartojama mažiau kalorijų nei būtina organizmo funkcionavimui. Kai kurie ekspertai yra įsitikinę, kad būtent kalorijų apribojimas, o ne angliavandenių atsisakymas, yra pagrindinis keto dietos sėkmės principas.

Galima rizika: angliavandenių trūkumas gali išderinti organizmo hormonų pusiausvyrą. Taip pat gali trūkti energijos tinkamai smegenų veiklai palaikyti, kas gali trukdyti darbui ir kitai kasdienei veiklai.

 

Daržovių dieta

Laikantis šios dietos per dieną reikia suvalgyti apie 1,5 kg pasirinktų šviežių arba virtų daržovių. Tiems, kam sudėtinga laikytis tik daržovių dietos, leidžiama į racioną įtraukti vaisius, liesą pieną, natūralų jogurtą bei kukurūzų, ar avižų dribsnius. Per dieną patartina valgyti 5 – 6 kartus vienodais laiko intervalais, o patiekalų pagrindą turi sudaryti tik šviežios daržovės.

Galima rizika: bandymas maitintis vien daržovėmis gali nusilpninti organizmą. Daržovių dietoje trūksta riebalų ir baltymų, todėl toks dietos variantas tinkamas nebent iškrovos dienai. Didelis skaidulų kiekis daržovėse gali kelti dujų žarnyne susikaupimą, tad dieta netinkama sergantiems virškinamojo trakto ligomis.

 

Monodieta

Kaip išduoda pavadinimas, monodieta yra tik vienos tam tikros maisto produktų, pavyzdžiui, daržovių ar vaisių, grupės arba tik vieno maisto produkto, pavyzdžiui, ryžių ar grikių, vartojimas kiekvieną dieną. Tokios dietos laikymasis gali padėti netekti svorio, nes maisto racionas yra apribojamas tik iki vieno produkto.

Galima rizika: monodieta neturi jokio mokslinio pagrindo. Jeigu žmogus laikysis tokios dietos ilgesnį laiką, dėl nepilnavertės mitybos gali išsivystyti vitaminų ir mineralų trūkumas. Organizmas bus alinamas, gali kristi plaukai, pilkėti oda.

 

Skaityti daugiau: gyd. dietologės E. Gavelienės pespėjimas – nėra monodietos, kuri nežalotų

 

Viduržemio jūros dieta

Šios dietos pagrindu yra graikų ir italų virtuvės, kuriose dominuoja jūros gėrybės, riešutai, vaisiai, daržovės ir, be abejonės, alyvuogių aliejus. Vengiama, tačiau visiškai neatsisakoma, mėsos, pieno produktų ir kiaušinių. Ši dieta nėra skirta svoriui mažinti, tačiau pastebėta, kad ilgesnį laiką maitinantis pagal Viduržemio jūros dietos principus, įmanoma netekti kelių papildomų kilogramų.

Galima rizika: ši dieta gali nepateisinti norinčių sumažinti svorį lūkesčius. Svoris gali mažėti tik tuo atveju, jei bus sumažintas ir suvartojamų kalorijų kiekis.

 

Protarpinio badavimo dieta (intermittent fasting)

Laikantis protarpinio badavimo metodo, žmogus sau nusistato laikotarpį, kuomet jis maitinasi ir likusias paros valandas badauja. Pavyzdžiui, maistas vartojamas aštuonias valandas tarp 9.00 ir 17.00 valandos ir likusias 16 valandų (iki kitos dienos 9.00 val.) susilaikoma nuo bet kokio valgymo.

Galima rizika: nėra nustatyta, ar teigiamas protarpinio badavimo poveikis susijęs su reguliariais 16 valandų badavimo laikotarpiais, ar su tuo, kad valgant tik trumpą laikotarpį, sumažinamas ir suvartojamų kalorijų kiekis. Nesumažinus suvartojamų kalorijų kiekio arba maitinantis nesveikai, svoris gali ir nemažėti.

 

Skaityti daugiau: 5:2 mitybos režimas

 

Detoksikacija

Manoma, kad detoksikacija padeda žmonėms atsikratyti kilogramų neva „išvalant“ organizmą nuo jame „susikaupusių“ kenksmingų medžiagų. Laikantis šios dietos galima gerti tik specialias arbatas arba sultis, kuriose yra anglies. Vartojant tik skysčius, iš tikrųjų netenkama svorio, tačiau ne tiek dėl anglies, kiek dėl kalorijų apribojimo ir maistingųjų medžiagų trūkumo.

Galima rizika: aktyvuotoji anglis yra vartojama tik tais atvejais, kai žmogus apsinuodija arba perdozuoja tam tikrų medikamentų. Anglis suriša kai kuriuos junginius ir pašalina juos iš organizmo. Šiuo metu neturima jokių mokslinių įrodymų, jog aktyvuotosios anglies vartojimas savaime padeda sulieknėti.

 

Turite klausimų?

Prisijunkite prie mūsų facebook grupės arba upžildykite puslapio apačioje esančią klausimo formą!